متن زیر را یکی ار اعضای خانواده بزرگ همپا که در کنکور دکتری فوتونیک ۱۴۰۰ حائز رتبه ۴ و در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده اند، نوشته اند. تجربه ایشان از کنکور و سوالات مصاحبه است که می تواند برای دوستان مفید باشد. ایشان اکثر سوالات الکترودینامیک را درست زده اند. در صورتی که قصد خواندن الکترودینامیک را نداشتند و به توصیه مشاوران همپا الکترودینامیک را خواندند. نوشته ایشان را بی کم و کاست در سایت قرار داده ایم:

 به نام خدا 
من اواخر شهریور از طریق یکی از دوستانم با موسسه همپا آشنا شدم چون ایشون تونستن با کتاب ها و کلاس های دکتر بهتاج بهترین نتیجه رو در کنکور پارسال کسب کنند .این موضوع باعث شد با اعتماد بیشتری ثبت نام کنم .
اولین جلسه ای هم که با دکتر بهتاج کلاس داشتم ایشون با بیان عالی  و روان شون و توانایی خیلی خوبشون در تدریس به من امید و انگیزه بیشتری برای قبولی در کنکور امسال دادند. با این که کلاس ها به صورت غیر حضوری بود ولی با تدریس خیلی خوب اساتید همپا ، احساس میکردم کلاس ها به صورت حضوری هست . حتی بهتر از کلاس های حضوری ، چون خوبی این کلاس ها این بود که قابل سیو بودن و ما میتوانستیم ویدیوی این کلاس ها رو به صورت چندین بار ببینیم. اساتید همپا بعد اتمام کلاس ، چند تمرین به عنوان تکلیف بهمون میدادن ، این کار خیلی بهم کمک کرد چون هم باعث شد من تنبلی نکنم بیشتر مطالعه کنم و هم به مباحث تسلط کامل داشته باشم . 
از طرفی دیگر گروهی تشکیل داده بودند که در آنجا ما میتوانستیم با دانشجویان همپا ارتباط داشته باشیم و با پرسش و پاسخ هایی که در آن گروه میشد، چیزهای جدیدی یاد میگرفتم .
من تمامی کلاس های دکتر بهتاج را شرکت کردم، و به صورت مختصر تجربیاتم را در مورد این کلاس ها توضیح میدم ، انشالله این مطالب به درد دوستان کنکوری بخوره و تاحدودی بهشون کمک کنه.
کوانتوم : من چون خودم علاقه زیادی به مکانیک کوانتوم دارم ، کتاب های زیادی تهیه کرده بودم ولی کتاب های همپا مخصوصا کوانتوم پیشرفته به صورت جامع در عین حال مختصر و مفید طراحی شده که داخل کتاب مثال های متنوع با نکات کلیدی و اموزشی حل شده  که در کتاب های دیگری پیدا نمیشه این باعث شد که دید کلی به سبک سوالات داشته باشم و همینطور نحوه سوالات در کنکور آشنا بشم و خوشبختانه چند سوال در کنکور عینا از کتاب همپا امده بود. 
من خودم بعد هر جلسه از کلاس های دکتر بهتاج ، کتاب های همپا رو مطالعه میکردم . این کار خیلی بهم کمک کرد 
الکترودینامیک: با اینکه این درس جز سخت ترین درس های رشته فیزیک محسوب میشه ، توصیه میکنم هیچ درسی رو برای کنکور حذف نکنین حتی اگه پایه تون تو این درس مثل من ضعیف باشه .
من برای کنکور دکتری فقط جزوه و تمریناتی که دکتر بهتاج سر کلاس تدریس کردند رو خوندم . با اینکه الکترودینامیک درس سنگینی محسوب میشه ولی با تدریس فوق العاده دکتر بهتاج تمام مباحث رو در کمترین وقت یاد گرفتم و در کنکور امسال بیشتر از پنج سوال دقیقا عین گفته ها و مثال هایی که سر کلاس برای ما حل کرده بود آمده بود ، و این درس در کنکور خیلی بهم کمکم کرد .
فیزیک مدرن : با اینکه این درس ساده ترین درس های رشته فیزیک محسوب میشه، با شرکت در این کلاس ها ، تمام نکات تست زنی و فرمول های تستی که سر کلاس گفته شد ، چیزای جدیدی یاد گرفتم. و در کنارش تست های کتاب همپا رو حل کردم این باعث شد به سوالات کنکور آشنا بشم . 
در کل این کلاس ها و مشاوره خوب اساتید همپا باعث شد که با برنامه ریزی دقیق پیش برم و انگیزه و روحیه مو از دست ندم . دو ماه قبل کنکور کتاب ده سال کنکور همپا رو تهیه کردم و هر هفته به صورت آزمایشی خودم رو مهک میزدم ، این روش خیلی بهم کمک کرد چون تونستم نقاط قوت و ضعف خودم رو بشناسم . 
در آخر از زحمات استاد عزیزم ، دکتر بهتاج کمال تشکر را دارم و موفقیتم رو مدیون زحمات ایشان هستم
×سوالات مصاحبه دانشگاه شهید بهشتی 
جو بسیار عالی ، دو ساعت قبل مصاحبه تماس گرفتند و یادآوری کردند . از تمامی مقالات و رزومه ام تک به تک اساتید سوال پرسیدند . 
بیشتر از موضوع پایان نامه و در آینده تصمیم دارم رو چه فیلدی کار کنم پرسیدند و سوال های عمومی : فرق پراش با تداخل سنج . انواع پراش و فرق شون باهم .اساس کار لیزر . پاشندگی و مفهوم ضریب شکست 
دانشگاه تبریز سوالات پایه نپرسیدن و بیشتر تخصصی و مفهومی بود

کارنامه رتبه4 دکتری فوتونیک 1400