🌞
▪نوِشتَکِ امشب پیرامون تعویق آزمون دکتری 

💥فرصت ها وتهدیدها 

آزمون دکتری سال ۹۹ که قرار بود در روز جمعه مورخ  ۹اسفند برگزار شود به روز ۲۸فروردین انتقال یافت .این عقب افتادن آزمون دارای فرصت ها و‌تهدیدهای متعددی است .بیشتر دانشجویان این را فرصت میدانند که البته فرصتی گرانبها  است و‌باید آن را مغتنم دانست و از این فرصت به نهایت عالی استفاده کرد. اما لازم است در اینجا چند مورد از تجربیات اعضای خانواده همپا در سال گذشته ارشد را خدمتتان ارایه نماییم .

همان طور که میدانید کنکور ارشد سال ۹۸ به علت سیل در برخی استانهای کشور عزیزمان به مدتی به تعویق افتاد. 
ابتدا به چند مورد از دانشجویانی که پس از به تعویق افتادن کنکور جدی شروع به خواندن کردند. آقای حسین نعمتی دانشجوی مهندسی مکانیک پس از به تعویق افتادن کنکور جدی به مطالعه دروس پرداختن و‌ از این بازه به خوبی سود بردند و موفق به کسب رتبه ۸کنکور ارشد سال ۹۸ شدند و‌در دانشگاه شریف در رشته فیزیک پذیرفته شدند.

یا دانشجویی داشتیم از دانشگاه الزهرا  که بهمن ماه درگیر ازدواج شان بودند. پس از به تعویق افتادن آزمون ارشد زیر نظر مشاوران  همپا شروع به درس خواندن کردند. ایشان تا آن زمان هیچ مطالعه ای نداشتند و در این بازه کوتاه موفق به کسب رتبه ۳۸در رشته فوتونیک شدند .
البته دانشحویان دیگری هم بودند که این بازه برایشان تبدیل به تهدید شد. از آن جمله 

دانشجوی بسیار خوبی به نام آقای آرون که دروس را خوب و‌کامل مطالعه نموده بودند. به گونه ای که اساتید همپا ایشان را جز رتبه های زیر بیست تخمین می زدند. پس از تعویق آزمون به علل گوناگون از جمله خستگی، سرد شدن و بی انگیزگی ٬همچنین  مشغولیات های سال نو بسیار کم در این بازه ی ایجاد شده درس خواند و به همین علت رتبه ای که انتظار می رفت را کسب ننمودند و بجای رتبه زیر بیست رتبه ۱۰۹  را کسب نمود .
توجه نمایید دانشجویانی که به اندازه کافی درس خوانده اند نباید بی انگیزه و سرد شوند. تسلط دروس را در این بازه با تکرار دروس، حل  تست  و تمرینهای بیشتر سعی در حفظش نمایند.
از الان تا گنکور دکتری هفت هفته مانده است. از این فرصت مناسب کمال بهره را ببرید. معتقدیم حتی دوستانی که خوب مطالعه نداشته اند هم میتوانند با این زمان کوتاه نیز رتبه های خوبی کسب کنند.

برای این ایام برنامه هایی خواهیم داشت. حتما پیگیر باشید.

با آرزوی موفقیت تک تک  همراهان عزیز 

@hampaketab