بسم الله الرحمن الرحیم
اگر به دنبال این هستید که بهترین کتاب و منبع برای کنکور دکتری فیزیک چیست احتمالا میبینید که گفته شده برای کوانتوم زتیلی و ساکورایی بخوانید و یا برای الکترومغناطیس گریفیتث و آماری هم پتریا‌. ‌
بله اینها بهترین منابع هستند اما وقتی میخواهید شروع کنید به خواندن برای کنکور انقدر به نکات سخت و پیچیده برمی‌خورید که باانگیزه ترین ها هم خسته میشوند و با کلی انرژی ممکن است بارها دست از خواندن بکشند و نا امید بشوند و قبولی در دکتری برایشان دست نیافتنی شود.
مثلا من خودم بارها فصل اول پتریا - جکسون و ساکورایی را خوانده ام ، درگیر قضایا و اثبات‌های طولانیشان شدم اما آنقدر انگیزه داشتم که فصل اول را تمام کنم‌. با این حال موقع تست زدن تقریبا مطالبی که خواندم به کارم نمی آمد و بیهوده بود که این مساله مرا خسته می کرد.
حتی بهترین جزوه درس آماری که از اساتید برجسته دانشگاه تراز اول
 هم هستند را خوانده بودم اما در کنکور سال ۹۴ فقط ۲  یا ۳ تست آماری بود که میفهمیدم چه میگویند و بماند که چه تعداد توانستم حل کنم.
بعد از ۲ بار تجربه ناموفق در کنکور باز هم گاها پیش میامد و دلم می‌خواست ادامه تحصیل بدهم برای همین باز هم شروع به خواندن کتاب ساکورایی و ... کردم. اما میدانستم باز هم خسته خواهم شد.
پیش خودم فکر می‌کردم و میگفتم کلاس کنکور فایده ای ندارد و مگر میشود جز در مقطع کارشناسی کلاس کنکور رفت؟ مگر استاد کلاس کنکور قرار است از اساتید خودم در دانشگاه  بهتر تدریس کند؟!
بعد از گذشت ۷ سال از فارغ التحصیلی از مقطع ارشد با پیشنهاد همسرم تصمیم گرفتم کلاس بروم  و با جستجوهایی که در اینترنت انجام دادم با موسسه هم پا آشنا شدم و برای ثبتنام تماس گرفتم اما دو دل بودم.
 بالاخره اولین جلسه درس الکترودینامیک را شرکت کردم. در کلاس متوجه شدم با کمترین انرژی و با استفاده از مطالبی که قبلا بلد بودم الان میتوانم یکی از تست های دکتری ۹۶ را حل کنم‌. تستی که در نظر اول ممکن بود مشکل به نظر برسد.
حس خوبی بود. راغب شدم و دو درس دیگر هم ثبت نام کردم و متوجه شدم از این نکات طلایی یکی و دوتا نیست و مهم ترین نکته در کلاس های هم پا این هست که درس خواندن را یاد میگیرید و از سردرگمی نجات پیدا میکنید و درس خواندن برای کنکور برایتان لذت بخش میشود و  اعتماد به نفس خوبی به شما می دهد که خیلی از سوالات کنکور را می‌شود یاد گرفت و پاسخ داد. با اینکه فاصله طولانی رو باید تا موسسه می آمدم  اما بازهم این قضیه مانع من نشد.
سوالهایی گاها پیش می آمد که صورت سوال هم متوجه نمیشدم اما در کلاس متوجه میشدم و حل میکردم. عالی بود. 
کتابهای هم پا که استاد در کلاس معرفی کردند تهیه کردم. 
تفاوتی که کتاب هم پا با بقیه کتاب ها دارد این است  که نکات کلیدی و مهم را بررسی می کند و در عین حال مختصر و مفید و کامل است و تنوع تست و سوال در آن بالاست و دید کلی به همه سبک سوال را به شما می دهد. سوالهایی در کتاب هستند که در کتابهای دیگر پیدا نمیکنید و واقعا تستی و مفید طرح شدند. در کتابهای دیگر برای مثال یک سوال پر پیچ و خم و سخت را به عنوان تست مطرح کرده‌اند که  زیاد شبیه تست به نظر نمیرسد و قابلیت تست بودن ندارد و شبیه سوالات امتحان پایانی دانشگاههاست تا تست کنکور.
البته هر کتابی از اشتباه مبرا نیست و یکی از اشکالات کتاب هم پا هم اشتباهات چاپی هست ولی اشتباه علمی وجود ندارد. 
برای حل تست های بیشتر درس کوانتوم کتاب ۱۰۰۰ تست کتاب خیلی خوبی هست که در کوانتوم شما را به حد تسلط نزدیک میکند.
من برای کنکور حداقل ۳ بار جزوه را خواندم و تستهای سالهای گذشته را حل کردم. درس آماری سوالهای پیام نور را حل کردم. کتاب ۱۲۵ مساله در آماری را هم مطالعه کردم.
هر هفته حدود ۱۰۰ کیلومتر تا موسسه راه داشتم و از طرفی هم شاغل بودم. گاها پیش می‌امد که به کلاس نمیرسیدم و با لطف و محبت دوستان در هم پا جزوه ها وصوت کلاس به دستم میرسید. بنابراین از تک تک فرصت هایی که برای مطالعه پیش می آمد استفاده کردم. اما از مهر تا آخر بهمن فرصت کردم تنها یک بار جزوه ها را مطالعه کنم اما با توجه به شرایطی که بیماری کرونا رقم زد، کنکور به تعویق افتاد و فرصت خیلی خوبی برای مطالعه نصیبم شد. درست از روز یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ شروع به خواندن کردم و تا خرداد مطالعه کردم. خرداد و اوایل تیر به علت مراسم ازدواج نتوانستم درس بخونم و سرگرم مراسم ازدواج شدم. و بعد دوباره با انگیزه ای که از همسرم گرفتم ۲ هفته باقی مانده تا کنکور را مطالعه کردم. در مجموع ۴ ماه مفید روزی ۵ تا ۷ ساعت مطالعه کردم. و در این حین ارتباطم را با استاد بهتاج عزیز حفظ کردم و اگر سوالی برایم پیش می‌آمد از موسسه کمکم می‌کردند. 
در واقع علاوه بر خوبی هایی که کلاس ها و کتاب های هم پا داشت، داوطلب را در جو مطالعه قرار میداد و شما را با داوطلبان و رقبای دیگر آشنا می‌کرد و باعث می شد در این مسیر تنها نباشیم.
در ۲ هفته پایانی باقی مانده به کنکور در کلاس های مجازی جمع بندی و حل تست های تالیفی و کنکوری که استاد بهتاج عزیز زحمت کشیدند شرکت کردم.کلاس ها بسیار عالی بودند. در چند روز باقی مانده به کنکور نکات مهم و فرمول ها را مرور کردم و بالاخره روز آزمون فرا رسید.
در جلسه کنکورخودم توقع داشتم حداقل ۱۵  و حداکثر ۲۰  تست درست بزنم اما کنکور ۹۹ سوالات عجیب و تازه ای داشت. اما‌ با این حال ۲ تا ۳ تست باید بیشتر میزدم که در نهایت ۱۳ تست زدم که ۲ تست نادرست بود و فکر نمیکردم کنکور  را خوب  داده باشم. 
اما در جلسه کنکور روحیه ام را از دست ندادم و با خودم مسابقه دادم و سعی کردم هر چه بلدم را پیاده کنم و در نهایت با آمدن کارنامه ها خوشبختانه به لطف خدا و همسر و خانواده و مهمتر از همه کلاس های عالی و مفید همپا و کمک های جناب دکتر بهتاج رتبه ی خوبی در کنکور کسب کردم و با رتبه ۶ در رشته فیزیک پلاسما دانشگاه خوارزمی که اولین انتخابم بود پذیرفته شدم.
در آخر از زحمات و الطاف دکتر بهتاج عزیز کمال تشکر را دارم و این موفقیت را بعد از عنایت خداوند مدیون دکتر بهتاج عزیز هستم و دست ایشان را میبوسم.
با آرزوی موفقیت برای تمام همپایی ها 
---------------------------------------------------

پی نوشت: ایشان در دانشگاه امیرکبیر نیز پذیرفته شده بودند.

کارنامه رتبه ۶ دکتری فیزیک ۹۹